Dezvoltare personală

Obiceiuri bune de dimineață (Corp-Suflet-Minte)

Mă număr printre oamenii care trag de ei, mult, până când corpul dă semnale. Și recunosc, încă învăț să îmi dozez energia, puterea, resursele.

A fost o perioadă din viața mea în care îmi începeam diminețile mai obosită decât mă culcam. Au fost zile/luni în care abia așteptam să vină somnul de prânz al copiilor să pot dormi. Au fost perioade în care îmi era atât de greu să mă concentrez la activitățile pe care le aveam la job încât aveam senzația că o să pot adormi ușor pe scaun, tastând, și o să cad și toți vor râde de mine. A fost perioada când copiii erau mai mici, când somnul de noapte era fracturat de alăptări, de răceli, de îngrijorări. A fost perioada în care am tras de mine la propriu și nu mi-am dat spațiu să le iau pe rând, ci voiam să le duc pe toate și să-mi iasă și foarte bine.

Mi-a ieșit pe o parte, am eșuat pe alta. Nepurtându-mi de grijă, după Maria și Ioan am ajuns la spital, internată și slăbită. Nu mi-am înțeles din prima greșelile, am repetat și la al doilea copil, și….nici a doua oară n-am înțeles. Am repetat și la al 3-lea. Și când îmi era mai greu cu toate, poate preventiv (de a nu mai ajunge la spital) am luat decizia să merg la terapie personală. Ceva stătea în mâinile mele, doar că nu le luam sub o formă funcțională. Și m-a ajutat să înțeleg și să aduc schimbări de perspectivă care să îmi fie de ajutor atât mie pe termen lung, cât și alor mei.

A fost nevoie să trec prin toate astea ca să înțeleg pe pielea mea teoria conform căreia: ”în avion, în caz de depresurizare, întâi părintele își pune masca și abia i-o pune copilului”. Grija față de noi este importantă!

De atunci, încerc să iau fiecare zi cu mai multă conștientizare și responsabilitate, pentru mine, pentru corpul meu și pentru cei dragi, pentru job.

Așa că am în gând mereu că viața noastră reîncepe în fiecare dimineață.

Nici nu știu dacă este corect să zic, reîncepe, este doar o nouă șansă, oportunitate prin care o putem lua de la capăt, din nou și din nou, altfel cu fiecare zi.

Dimineața este momentul ideal de reîncărcare, de umplere a nevoilor noastre din cele 3 unghiuri: Corp, Suflet, Minte.

De ce contează toate 3? Pentru că ele reprezintă trio-ul sub care noi funcționăm, iar pentru starea de bine, de echilibru, fiecare dintre cele 3 are nevoie de atenția noastră conștientă. Este o abordare holistica, de a ne privi ca un întreg pentru a ne atinge potențialul.

De ce dimineața? Pentru că este cu intenție, pentru că odată alocat timpul respectiv, îl folosim pentru asta. Nu are ce să intervină (un telefon, un coleg, cineva din familie). Bine, doar dacă se trezesc înainte de vreme copiii, dar astea să le tratăm ca excepții 🙂

Obiceiuri bune pentru corp

Primul care are nevoie de trezire este corpul nostru. El reprezintă casa, învelișul, suportul pentru suflet și minte, așa că acolo lucrăm prima dată. Ducând corpul în zona de energie optimă, putem fi prezenți și pentru celelalte aspecte.

Idei despre ce poți face:

  1. Îngrijire – spălat pe dinți, față, corp, după nevoi
  2. Consumă pe stomacul gol 1 linguriță de polen cu miere – energie.
  3. Bea 500ml de apă pe stomacul gol sau după lămâie, după cum simți. Apa poate fi caldă sau cu lămâie sau doar la temepratura camerei. Beneficiile sunt multiple, aici câteva aspecte.
  4. Puneți în mișcare mușchii prin întinderi, yoga, stretching, aleargă.
  5. Cu efect asupra tuturor celor 3  – mergi cu picioarele goale în iarba plină cu roua dimineții. Simte apa, firele de iarbă, pământul.

Obiceiuri bune pentru suflet

Odată pornit motorul corpului, îmi mut atenția către suflet, locul de unde vine starea de spirit, buna-dispozitie, vibrația interioară.

Aici am în gând:

  1. Partea de spiritualitate: rugăciune.
  2. Conectarea cu momentul prezent prin meditație, fie ghidată, fie direcționată către un scop anume.
  3. Ascultarea unei melodii care să ne conecteze mai bine cu noi înșine.
  4. Respirația conștientă – Inspiră, expiră, simte aerul cum pătrunde și cum iese.

Obiceiuri bune pentru minte

Când corpul nostru și sufletul sunt aliniate, aducem un aport și minții.

Idei de practică:

  1. Recunoștința de dimineața – ne orientează către aspectele pozitive din viața noastră. Punem pe lista 3 motive cu privire la ziua care a trecut sau la oportunitățile zilei care începe.
  2. Practica jurnalului de dimineata. A scris Florina atât de fain despre asta, doar 7 zile, pe-ncercate. Aici sunt detaliile și structura. Este cu impact și asupra sufletului și a corpului, având un efect eliberator.
  3. Pune în gând sau în scris intențiile zilei, de exemplu ”Astăzi vreau să mă bucur de timp afară, de soare și de aer.”

Ca o sugestie: ia un partener alături de tine și faceți împreună câte 1 singură idee pentru Corp-Suflet-Minte, doar câte una din fiecare. Stabiliți-vă un număr de zile în care să repetați obiceiurile.

De ce cu un partener? Șansele de a renunța sunt mult mai mici împreună. Uiți tu, îți aduce aminte el. Uită el, ești tu motivat(ă). Împreună e mai ușor!

Primul pas către schimbare vine de la noi! Cu cât suntem mai atenți la obiceiurile pe care le avem, cu atât putem aduce schimbarea pe care ne-o dorim. Și cu cât alegem să ne începem ziua pe primul plan, cu atât avem posibilitatea de a ne reuși proiectele, planurile, ideile, dorințele pentru că pornim la drumul zilei încărcați, echilibrați.

Iar pentru a ne fi de ajutor în vederea instalării unei noi rutine de dimineața, vă las informația asta aici:

Mâine este o nouă dimineața. Tu cu ce începi?

Să fie cu folos și inspiratie!

Cu drag,

Andreea

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

Îți mulțumesc că citești articolele mele! Te invit alături de mine și pe celelalte platforme online:

Facebook: Blog – Andreea Arsene

Instagram: AndreeaArsene.ro

 

Sursa foto: Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published.