Conferinte / Campanii

Ce am învățat la Social Media for Parents 2017?

19 iulie, mare eveniment mare, Social Media for Parents, de neratat pentru mine și Miha.

Scriu acest articol la cald, pentru că aseară am ajuns acasă și încă sunt sub avalanșa de informații și starea aceea de bine, de după un eveniment fain. M-am bucurat că am ajuns acolo, în primul rând pentru oamenii pe care i-am cunoscut și pentru poveștile împărtășite, dar  despre asta o să scriu în articolul următor.

Agenda a fost bogată, ca un meniu cu de toate:

09.00 – 11.00 | Sesiunea 1 Parenting Trends cu Urania Cremene, Dr. Sorin Cadar, Domnica Petrovai & Adrian Asoltanie
11.30 – 13.00 | Sesiunea  2 Kids, Parents & Technology cu Gaspar Gyorgy, Simona Penescu & Loredana Botezatu
13.00 – 14.00 | Pauza de pranz
14.00 – 15.30 | Sesiunea 3 Blog Talk (dezbatere) cu Ana Nicolescu, Florina Badea, Laura Frunza, Anca Bold Gheorghe, Ela Craciun, Miruna Ioani & Chinezu

Sesiunea 1: Parenting trends

1.1. Strategii pentru stima de sine a copilului – Urania Cremene

Urania a inceput ziua cu un exercitiu de recunostinta, pentru ce suntem recunoscători azi, acum?! Fain, nu?

  • Stima de sine, ne naștem cu ea, copiii au stimă de sine când se nasc, dar de-a lungul vieții primim anumite “programe” care ne fac să corectam stima asta.
  • Noi, adulții, avem de păstrat stima de sine la copii, eventual să avem în vedere să punem la loc dacă am făcut ceva să o afectăm
  • Stima de sine = autoevaluarea felului nostru de a fi, fără să ne gândim cum ne percep ceilalti
  • Să facem diferența între stima de sine, imagine de sine și ego-centrism
  • Egocentrismul este acea persoană zgomotoasă, cu nevoie de confirmare continuă, se crede mai bună decât ceilalți, le merită pe toate (e o mândrie nesănătoasă)

Cu cât nevoia de confirmare este mai mare, cu atât încrederea în sine e mai mica!

Un exercițiu fain, excelent pentru noi: am în fața mea propriul Everest (o provocare pe care ne-o dorim, dar cu temeri și dificultăți), alegem să urcăm pentru noi, pentru propria experiență sau pentru a vedea ceilalți, pentru a ne valida ei imaginea de sine?!

Să fim autentici, un sfat de la Urania!

Să facem exercițiul recunoștinței cu copiii zilnic, ne ajută să-l întoarcem pe copil la el însuși!

1.2. Trusa de vacanță – Dr. Sorin Cadar

Dr Sorin Cadar este medic ORL si medic specialist homeopatie.

Informații utile:

  • Febra este semnalul de alarmă pe care creierul îl transmite în corp pentru ca sistemul imunitar să intre în acțiune, sistemul imunitar este armata corpului.
  • Până în 38,5 grade temperatura corpului nu trebuie combătută, se folosesc metode din bătrâni sau homeopate
  • Febra nu este un semn de infecție (vezi cazul insolației)
  • 88% din afecțiunile infecțioase sunt virale (nu e recomandat antibiotic!)
  • Să avem grijă de unde luăm medicamentele, de evitat sursele de pe internet, de preferat din farmacii avizate
  • 80% din afecțiunile copiilor sunt induse și provocate de adulții din viața lui (părinți, bunici, educatori, etc)
  • Orice copil care aleargă transpiră, orice copil transpirat care se mișcă nu răcește, dar care va sta sigur va răci.
  • Orice copil poate să mănânce înghețată – îl expunem și îl ajutăm să-și crească imunitatea
  • Orice temperatură care depășește 39 de grade afectează sistemul neurologic, deoarece fluidele nu mai funcționează, trebuie intervenit.

1.3. Grija pentru cuplu – Domnica Petrovai

Domnica e fantastică, aș putea să stau să o ascult o zi întreagă 🙂

  • Copilul învață cel mai bine în relație cu adulții, dar pentru asta are nevoie să se simtă în siguranță cu părinții și cu ceilalți adulți din viața lui
  • 80% dintre adulți au cel puțin un moment de dezechilibru al sănătății mintale, iar pentru a le depăși este foarte important autocontrolul și reziliența (=abilitatea de a face față greutăților, de a persevera, de a nu renunța)
  • Intre 20-30 ani se dezvoltă și se maturizează autocontrolul fără impulsivitate
  • Copiii învață mai puțin direct (ca o lecție dată) și nu poate fi învațat abstract
  • Copilul învață din relația de cuplu despre iubire și despre a ne arăta iubirea, despre cum ne petrecem timpul liber, despre sexualitate și erotism
  • Când ne certăm, e important să reasigurăm copilul
  • Identitatea copilului -> el învață despre cine este el în funcție de cum ne simțim noi, ca femeie, ca bărbat, toate astea îsi pun amprenta asupra lui
  • Felul în care ne certăm noi, în familie, îl învață pe copil despre asta
  • Intre 10-12 ani – toate acele abilități exersate la această vârstă vor fi aplicate toată viața -> trebuie încurajați să exploreze activitățile care le plac, dar li se pare dificile, le e teamă, asta îi ajută să-și crească reziliența
  • Feminitate și masculinitate = învață despre ele din relația cu mama și tata
  • Când ne criticăm partenerul, copilul simte o amenințare a propriei identități

În cazul în care copilul este în centrul cuplului, cum facem să fie bine?

Răspunsul Domnicăi=> E nevoie de lucruri simple!

  1. Ne acordăm timp zilnic de reconectare
  2. Menținem noutatea în cuplu (mici surprize, atenții)
  3. Avem nevoie de o rutină în cuplu pentru că ea dă siguranță (de exemplu în fiecare sâmbătă ieșim la alergat împreună)

Ce înseamnă o relație sănătoasă de cuplu?

  1. Încredere și siguranță în cuplu.
  2. Reconectare și noutate.
  3. Cuplu erotic conectat cu nevoile emoționale ale partenerului.
  4. Evoluție personală a cuplului. Cuplu conștient.

 

1.4. Educația financiară a copiilor – Adrian Asoltanie

Educația financiară nu este despre bani, este despre viață!

  • Copiii pot învăța de la noi despre sex și bani sau de la gașca de la bloc, școală. 
  • E important să-i conștientizăm că pentru fiecare LCD, tabletă, telefon, etc pentru copil, asta înseamnă încă 2-3 luni de lucru pentru mama/tata.
  • Să folosim dorințele copiilor ca și clipe de cunoaștere (de ce vrei lucrul acesta, află de unde e interesat de el, de unde a auzit, ce crede că îi va aduce, etc)
  • Între 5-10 ani copilul trebuie să înțeleagă cum se câștigă banii, cum se economisesc

Să facem un sistem de 4 plicuri acasă:

  • plicul 1 pentru ceea ce câștigăm
  • plicul 2 – de economii – să punem în el 50% din cât câștigăm – să fie pentru proiecte mai mari pe care ni le propunem
  • plicul 3 – de mici cheltuieli – sa alocăm 40% din câștig
  • plicul 4 –  pentru donații – alocăm 10% din câștig

E important să le dăm șansa copiilor să câștige bani (ex prin sarcini plătite).

Sesiunea 2: Kids, parents & technology

2.1. Cyberbullying – Vocea celor rămași fără voce – Gaspar Gyorgy

Cea mai importantă resursă pentru secolul 21 este relația sănătoasă.

Bullying = o poveste despre cruzime fără limite

  • Copiii au tendința să minimizeze bullying-ul de teamă, de frică, de rușine, cred că sunt primii care se confruntă cu asta
  • E necesar să conștientizăm că noi avem niște digi-prichindei, nu mai putem exclude educația digitală din viața copiilor noștri
  • Conform studiilor, un copil între 8-18 ani petrece în medie 7h 45min / zi în sfera digitală => cu o proiecție pe 2019 vor ajunge la 15h/zi

Ce este și ce nu este bullying-ul?

  • Comportamente nepoliticoase  = mici răutăți împotriva voinței noastre
  • Comportament răutăcioase = se dorește un mesaj pozitiv
  • Bullying-ul presupune hărțuire și umilire cu intenția de a face rău celuilalt, avem satisfacție prin asta

Bullying tradițional = agresiune fizică, relațională, verbală

Bullying cibernetic = cuprinde agresiuni verbale, furt de poze și denigrare în mediul online

Este o criză de empatie, atât din partea agresorului, cât și din partea martorului care nu reacționează.

Bullying-ul este ură și se cultivă prin modelele la care suntem expuși.

Bullying-ul nu este furie (o emoție cu care ne naștem).

În mediul virtual, avem un alter-ego virtual care ne permite să fim mai răi, nevazând persoana respectivă față în față, tot ce ține de moralitate pică. Se poate face sub forma anonimatului, nu știu exact cine se ascunde în spatele unui anumit profil, așa că se poate să rămână nepedepsit. Expunerea este 24h din 24h, în timp ce în cel tradițional este pe moment (pe o anumită străduță, într-un anumit context, etc).

“A-i da copilului un telefon cu acces la internat fără o educație prealabilă, e ca și cum îi dai unui copil cheia de la mașină cu rezervorul plin.”

De ce se practică bullying-ul?

  • din dorința de a fi populari
  • din dorința de a-și manifesta și reasigura puterea
  • vor să-și păstreze imaginea (și cea din online și valoarea personală)

Strategii de a pune capăt cyberbullying-ului:

  1. Apelează la un adult – dacă reușim să avem o relație bună cu copilul în offline, atunci sigur va veni și în online către noi.
  2. Detașează-te de sursa agresiunii – în cazul în care se răspunde atacului cu acceași monedă, atunci situația escaladează și se ajunge la a nu mai știi exact de la cine a început
  3. Deconectează-te și blochează agresorul
  4. Setările de intimitate ajută și ele, funcționează ca limite și în viața reală. Vulnerabilitatea trebuie folosită cu înțelepciune.
  5. Fă capturi de ecran.
  6. Renunță la pasivitate, folosește empatia.

 

2.2. Tehnologia în educație – Simona Penescu

Recunosc, habar nu am avut că există digitaliada.ro, o platformă online ce vine în completarea orelor de studiu de la școală. Este o platformă cu exerciții și jocuri practice, prin care copiii învață matematica și informatica altfel.

Digitaliada are o abordare 360 de grade. Profesorii au avut parte de training-uri despre cum să folosească aplicațiile și jocurile pentru a arăta partea practică a materiei. Au fost dialoguri cu comunitatea, părinții au fost reticenți la început, au fost invitați la lecții deschise și au conștientizat beneficiile.

Cred că merită explorată platforma și merită extinsă în cât mai multe școli.

 

2.3. Tu știi ce mai face copilul tău pe internet? – Loredana Botezatu

Felul în care abordăm parentingul în offline, îl putem duce și în online – nu-l las nesupravegheat în parc, de ce l-as lăsa pe internet? Internetul poate fi folosit pentru a învăța despre lume într-un alt mod.

M-a șocat să văd că 10% din vizitatorii paginilor cu conținut pornografic sunt copii!!!

Să ne asigurăm că prietenii copiilor noștri din mediul virtual sunt și reali, iar străinii sunt străini orice ar fi.

 

Sesiunea 3: Blog Talk (dezbatere)

Partea a 3-a a fost reprezentată de o dezbatere cu mai mulți bloggeri, buni în ceea ce fac ei.

Miruna și Chinezu au fost moderatori și eu cred că au făcut o treabă excelentă. Îmi place abordarea lui Chinezu de a spune lucrurilor pe nume, direct și la subiect.

Ca bloggeri au fost:

  1. Laura Frunză – laurafrunza.ro – eu am intrat destul de rar pe blog-ul ei, dar îmi propun să-l accesez mai des. Scrie de 9 ani, despre cărți, rețete, stil de viață., aproape de sufletul meu.
  2. Ana Nicolescu – mamicaurbana.ro – mi-a plăcut foarte mult de ea! Îi urmăresc blogul și a fost doar o confirmare a omului pe care mi-l proiectasem din articolele scrise de ea.
  3. Anca Bold Gheorghe – Blog in tandem – Anca e o explozie de energie, ceea ce se vede și în scrierile ei și aventurile lor.
  4. Florina Badea – florinabadea – scrie si promovează un stil de viață sănătos
  5. Ela Crăciun – elacraciun.ro – este o platformă profesionistă, cu o echipă în spate, care scrie, face fotografii, filmează, este un business real, cu asta am rămas eu din ce a zis ea.

S-a discutat despre cum au evoluat blogurile celor prezenți, despre ce i-a diferențiat de ceilalți, despre etica în blogging, despre articole plătite și cum au ajuns să facă asta.

O idee importantă pe care am auzit-o și care mi-a rămas în gând: ” nu faci bani din blog, faci bani din business-ul din jurul blog-ului”.

 

Concluzia mea finală: A MERITAT, e pe lista evenimentelor mele de la care nu voi lipsi!

Sursa foto: Social Media for Parents

16 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *