Dezvoltare personală

Impactul naturii în depresie și anxietate

Depresie este ca un blocaj în propria poveste, în propriile gânduri care tot răsună în cap. Depresia și anxietatea ne fac să fim prizionerii propriului eu, parcă nimic din exterior nu poate pătrunde. Însă cercetătorii au descoperit că ieșirile în natură au exact opusul acestei senzații.

În fața unui peisaj din natură, avem senzația că noi și preocupările noastre sunt mici, lumea e mare. E acel sentiment că există ceva mai mare decât noi. Ne ajută în același timp să vedem și modul cum sunt conectați unii la alții și la ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Suntem parte dintr-o rețea, chiar dacă nu ne dăm seama mereu de asta.

Cercetări care confirmă impactul naturii în viața noastră

Un grup de cercetători de la Universitatea Essex din Marea Britanie a efectuat o cercetare care a urmărit sănătatea mentală la mai mult de 5000 de gospodării, pe parcursul a trei ani. Au analizat  oamenii care s-au mutat dintr-o zonă rurală, înverzită, la oraș și oamenii care s-au mutat de la oraș într-o zonă rurală, înverzită. Voiau să afle dacă sunt modificări la nivelul de depresie.

Oamenii care s-au mutat în zonele înverzite prezentau o reducere masivă a depresiei

 

Ceea ce au descoperit este că oamenii care s-au mutat în zonele înverzite prezentau o reducere masivă a depresiei, iar oamenii care stăteau departe de zonele verzi aveau o creștere a nivelului de depresie.

 

Un alt studiu făcut: oamenii care locuiau la oraș au fost rugați să se plimbe prin natură, după care li s-a testat dispoziția și concentrarea. În mod previzibil, fiecare se simțea mai bine și se putea concentra mai mult, însă efectul major a fost asupra oamenilor care erau deprimați. În cazul lor, îmbunătățirea a fost de cinci ori mai mare decât în cazul celorlalți oameni.

În cazul oamenilor deprimați, plimbările în natură aduc o îmbunătățire a stării de spirit, se simt mai bine, se pot concentra

 

Un alt studiu făcut la închisoarea de stat din Michigan a scos la iveală faptul că deținuții care aveau celulele cu vedere către terenuri agricole, copaci erau cu 24% mai puțin predispuși la boli fizice și mentale decât deținuții care aveau celulele orientate către zidurile de cărămidă.

Deținuții care văd peisaje au risc mai mic de îmbolnăvire

Dovezile științifice arată că exercițiile fizice reduc în mod semnificativ depresia și anxietatea. Atunci când oamenii de știință au comparat oamenii care aleargă pe bandă în sala de sport și cei care aleargă în natură, au descoperit că în ambele cazuri există o reducere a depresiei, dar impactul este mai mare asupra celor care ies în natură.

Sportul în natură reduce depresia și anxietatea

În loc de concluzie

Natura este parte din viața noastră și noi suntem parte din natură.

Depresia și anxietatea aduc suferința interioară care ne izolează și ne ”rupe” de ceea ce este în jurul nostru. O formă de reconectare este prin mișcare și prin timp petrecut în aer liber.

Sună un prieten, caută un grup de activitate sportivă, ia-ți câinele și mergi afară! Te întorci alt om:)

Am trăit experiența aceasta fără să știu teoria, mult mai târziu am dat peste ea. Când copiii mei, primii doi, erau mici și stăteam acasă cu ei, aveam zile în care starea mea era de apăsare, de lipsă de vitalitate, de iritare. Și am descoperit că cel mai mult mă ajuta să las tot (vase nespălate, dezordine, jucării aruncate, tot 🙂 ), să iau copiii și să ieșim afară. Uneori ne plimbam cu mașina prin jurul orașului, alteori stăteam în parc cu alți copii. Cert este că de fiecare dată mă întorceam cu starea interioară schimbată.

Iar cercetările confirmă asta…

Poți citi mai multe informații despre depresie și anxietate și în acest articol.

Să fie cu folos și inspirație,

Andreea

Leave a Reply

Your email address will not be published.